אבישג רבינר

עיתונאים, סופרים ומשוררים, תסריטאים(טלוויזיה וקולנוע), שחקניות(שחקנים), הרצאות(מרצים ומנחים).

אבישג רבינר

הרצאות + סדנת כתיבה

נושאי ההרצאות:

חינוך ביתי בישראל 2014 מזווית אישית

אבישג רבינר, סופרת ומנחת סדנאות כתיבה, בעבר שחקנית, היא אמא לחמישה ילדים בחינוך ביתי. על ההקבלה בין מסלול הורות חריג להגשמה מקצועית ויצירה. על מהות הבחירה בדרך לא סלולה, הכישלונות והקושי, הסיפוק וההצלחה.

מעמד האישה המודרנית - בין המטבח לשולחן הכתיבה

אבישג רבינר , סופרת ומנחת סדנאות כתיבה, מג'נגלת כבר ארבע עשרה שנים בין המקלדת למדיח, לפעמים בהצלחה לפעמים בזעם. על הכתיבה מתוך הכאוס המשפחתי האורבני יש לה הרבה מה להגיד. עם או בלי ריטלין.

עולם הזוהר – היה או לא היה?

"עלמה ומרתה" , רומן הראשון מפרי עטה של אבישג רבינר זכה לשבחי הביקורת והיה לרב מכר. היום, היא משקיפה על התקופה הפרועה ההיא בשלהי שנות האלפיים וטוענת שהקוסמופוליטן תל אביב היה ונשאר בגדר אשליה מנוכרת אך ממכרת...

הרצאות לילדים –

עד גיל תשע מגן חובה.

סיפור טעים – אגדה אקולוגית מכשפת, זוכת עיטור אנדרסן לאיור.

אבישג רבינר המציאה עבור ילדיה סיפור פרוע לפני השינה, על קטיף פטריות ביער מכושף. ליאורה גרוסמן שאיירה את הספר זכתה בעיטור אנדרסן הבינלאומי עבור הספר.

על עבודת צוות מנצחת (עורך מאייר סופר), על תהליך וסבלנות, על ילדים ויצירה, שפה גבוהה ונמוכה, מוסר בלי מוסרנות ועל אהבה.

הרצאות לתיכונים –

על החיים עם הפרעת קשב, חמישה ילדים וחיידק כתיבה (וקריאה)

אבישג רבינר היא סופרת ומנחת סדנאות כתיבה. בעבר הייתה שחקנית. בכיתה ב' למדה לקרוא, תמיד הכינה את כל שעורי הבית ותמיד זה לקח לה שעות (אז לא הייתה קונצרטה). אבישג מספרת על החיים עם הפרעת קשב, על הנצחונות הקטנים והגדולים (ותאר ראשון ושני, ספר ראשון שני שלישי ורביעי). על והבחירה בדרך האיטית (בלי בית ספר לילדים, טלוויזיה וסמארטפון, בלי לצפות או להשתתף בריאליטי, עם הרבה תנועה, הומור קריאה וכתיבה) ככלי ארוך טווח להצלחה. 

 

סדנת כתיבה – "מזיכרונות לסיפורים"

אבישג רבינר, סופרת ומנחת סדנת הכתיבה מזיכרונות לסיפורים, סדרת מפגשים הפותחת ערוץ רחב וזורם לכתיבת זיכרונות.

בכדי לפתוח ערוץ רחב וזורם לכתיבת זיכרונות, "נשתיק" בסדנה את קולות המבקרים ו"נשחרר" את הכתיבה. במקביל לעבודה על טקסטים אישיים, נחשף לאספקטים שונים של כתיבת פרוזה ולאמצעים מתוך ארגז הכלים של המספר בכתב, שיהפכו את כתיבת הזיכרונות למענגת ואת קריאתם לחוויה מרגשת.

מפגש ראשון – לקפוץ למים - חוויות חיינו הן חומר גלם ליצירה. דרך טקסטים של משתתפי הסדנה (שיעברו לפני המפגש), תרגילי "חימום" וקריאה בקטעים נוספים, נתרגל הטמעה של תובנה זו.

מפגש שני – לדייק את תיאור המציאות - נרחיב בתרגול תיאור חווייתי וקריאה בטקסטים שלנו ואחרים, במטרה להעמיק את היכולת לספר בכתב.

מפגש שלישי – מציאת קול המספר בסיפור שלי - ממוזיקליות של טקסט ועד בחירת גוף המספר, נפרוש את האלמנטים ההופכים את קולנו לאותנטי וייחודי בדרכו.

מפגש רביעי - פניה המרובות של דמות הגיבור שלי - באופן לא מודע ומודע, אנו בוחרים כיצד להציג את עצמנו ואת סביבתנו בסיפור. נעמיק לבחון את תפיסת האני בטקסטים שכתבנו ובטקסטים ספרותיים, ליצירת דמויות מורכבות ומעניינות.  

מפגש חמישי – התחלה - איך להתחיל סיפור. נתרגל סוגי פתיחות, תוך כתיבה וקריאה.       

מפגש שישי– אוכל, כמטאפורה וכדבר עצמו - נחשף לקטעי טקסט ספרותיים העוסקים באכילה ומזון, נקרא מדברי מומחים ויוצרים ומשם נחזור רעבים אל הכתיבה. 

פגש שביעי - החיבור בין הלא מודע להגיון - נעסוק במוטיבים השייכים לתת המודע במצבי שינה ויקיצה ובקשר שלהם אל היסודות ההגיוניים שבכתיבה, המאפשרים לכל סיפור לקיים התחלה, אמצע וסוף.

מפגש שמיני – מוטיבים - בחיי כל אדם קיימים מוטיבים חוזרים ההופכים את עלילת סיפורו לרב משמעית. נאתר אותם בדוגמאות ומתוך הטקסטים האישיים.

מפגש תשיעי – מהפרט אל הכלל - נבדוק מתי יש להרחיב מעבר לסיפור האישי ועד כמה. נאזין לדוגמאות מהספרות ודברי יוצרים וחוקרים ונבחן את הצורך האישי שלנו.

מפגש עשירי ואחרון - מפגש מסכם שנושאו יבחר על פי המקום בו נמצא אחרי תשע פגישות ומכיוון שלא במדע מדויק עסקינן – אין לדעת...

 

על פי ניסיוננו מתאים כסדרת מפגשים אך ניתן גם להזמין כהרצאות בודדות.

 

לביוגרפיה של אבישג רבינר >>