דדי ברון

במאים(תיאטרון), הרצאות(מרצים ומנחים), מרצים ומנחים.

דדי ברון

בימוי בתיאטרון ותהליכי יצירה מפגש עם הבמאית דדי ברון

נושאי ותכני המפגש:

(תוכנו ואורכו של המפגש נתונים לשינויים ולהתאמה לקהל היעד(

במסגרת המפגש נעסוק בשאלה:"כיצד נוצרת הצגה?" תוך היכרות עם עבודתו של הבמאי בתיאטרון, וננסה להבין את התהליך של המעבר מן המחזה הכתוב ועד להעלאתו על הבמה. נדבר על הדיאלוג בין הבמאי והיוצרים השותפים לתהליך היצירה שחקנים, מעצבים, מוזיקאים ועל הדרכת שחקנים בתהליכי חזרות. נדבר גם על חומרי העבודה של הבמאי :עבודה על מחזאות קלאסית וקנונית ועבודה על מחזות מקוריים. נוסף לכל זאת, נדבר על יצירה בתיאטרון הן כ"אוּמנות" ) craft ( והן כאוֹמנות ( art ( ונעלה יחד את הסוגיה: האם תפקיד הבמאי לספר סיפור או להביע עמדה?

במסגרת הסדנה נצפה בקטעים מתוך הפקות תאטרון ונעלה את הסוגיה שלנו כצופים בתאטרון: מה הציפיות שלנו כשאנו הולכים לתיאטרון ומהם כלים לביקורת ולצפייה בתאטרון.

בהיבט החוויתי, ניפגש עם טקסטים מתוך מחזות קלאסיים על מנת לעבור חווית משחק וניתוח

הסצנה בזמן אמת.

 

על דדי ברון, במאית תאטרון ואופרה:

בוגרת מגמת הבימוי בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב. בוגרת Kunstgewerbeschule בית הספר הגבוה לאמנות פלסטית בציריך.

מאז תום לימודיה ביימה עשרות הפקות במסגרות שונות. מאז 1999 בכל התאטרונים הרפרטואריים בארץ ומאז 2006 גם בתיאטרונים מובילים בגרמניה. משנת 2007 מלמדת בימוי בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב.

בין עבודותיה האחרונות:

תיאטרון "הבימה": מונולוגים מהוואגינה (2000); תקופת הסתגלות (2005); שבוע (2003); הנסיגה ממוסקבה/זוגיות שבירה (2006); פוסט טראומה (2010); כוכב יאיר (2011).

תיאטרון "הקאמרי": לילה טוב אימא (2006); זה הים הגדול (2007); תרה (2009); הם יורים גם בסוסים (2013).

תיאטרון "בית ליסין": דולפינים (2009); הדוד וניה (2010).

התיאטרון העירוני קיל-גרמניה: רומיאו ויוליה (2006); בית ברנרדה אלבה (2011); הדה גבלר2012) ); אהבהבים (2013).

בית האופרה של קיל-גרמניה: החטיפה מן ההרמון (2008).

התיאטרון העירוני דיסלדורף גרמניה: עץ לימון (2011); ריאליטי צ'ק (2011).