גיא מאירסון

במאים(טלוויזיה וקולנוע), מחזאים(תיאטרון), תסריטאים(טלוויזיה וקולנוע), סופרים ומשוררים, הרצאות(מרצים ומנחים).

גיא מאירסון

מבחר הרצאות

דמות החייל בקולנוע הישראלי.

"תסתכלו עליהם ותראו אותנו" היתה שורת הסלוגן של סדרת הטלוויזיה "טירונות". ובאמת דמותו של החייל הישראלי בטלוויזיה ובקולנוע היתה תמיד אבן בוחן לאופן שבו אנחנו רואים את עצמינו. בהרצאה נבחן את איפיון הדמות של החייל הישראלי בסרטים מהשנים האחרונות – "לבנון", "ואלס עם באשיר", "רוק בקסבה" (שכתבתי אני), ועוד. ובפרפראזה על הסלוגן ננסה "לראות אותם ולהסתכל על עצמינו".

הקולנוע הקצר של אברהם הפנר:

הרצאה שנתנה ביום עיון על הקולנוע הקצר של הפנר בפסטיבל הקולנוע הקצר בקרית שמונה. כוללת הקרנה של הסרטים "לאט יותר" מ1967, המבוסס על טקסט של סימון דה בובאר, "סיאנס", מ69, סרט שנוצר בהשראת תומס מאן ושבמשך שנים לא ניתן היה לצפות בו ועותק שלו שוחזר במיוחד לכבוד פסטיבל הקולנוע הקצר ב2012. והסרט המאוחר ביותר בסדרה, "מה קרה?" מ1988.

חומרים אוטוביוגרפיים

יוצרי קולנוע רבים מכניסים את עצמם לתוך סרטיהם, לעיתים במוצהר ולעיתים במרומז. התסריטאי צ'רלי קאופמן נותן לדמות הראשית בסרטו אדפטיישן את השם "צ'רלי קאופמן", גם לדמות הראשית ב"וואלס עם באשיר" קוראים ארי פולמן, בדיוק כמו לבמאי, ושניהם – הדמות והיוצר – היו חיילים במלחמת לבנון הראשונה. מי בכלל יכול להפריד בין וודי אלן הבמאי לדמויות שהוא מגלם בסרטיו או בין מציאות ובדיה בסדרות טלוויזיה המבוססות על "חייהם האמיתיים" של כוכביהן דוגמת "הכול דבש" של יעל פוליאקוב או "איש חשוב מאוד" של שירלי מושיוף בכיכובו של יהודה לוי. בהרצאה הזאת ננסה לדבר על תהליכי פיקשניזציה (הפיכה לסיפור) של המציאות ועל מערכת היחסים המורכבת בין אמת לבדיה ביצירה בידיונית.

רוק בקסבה.

הקרנה ושיחה על הסרט "רוק בקסבה" המספר על קבוצת חיילים שבעקבות אירוע מונחית לאייש עמדת תצפית על גג בית במחנה פליטים בעזה בזמן האינתיפאדה הראשונה.

לביוגרפיה של גיא מאירסון >>